Rajzás
önálló kiállítás
Végh András Munkácsy-díjas képzőművész festészete a figurativitás és nonfigurativitás mezsgyéjén egyensúlyozik. Munkássága leginkább az absztrakt expresszionizmus, a szürrealizmus, valamint az art brut irányzataival jellemezhető, benne egyaránt felfedezhetőek a kalligrafikus, gesztusjellegű és rajzolt motívumok, illetve a sajátosan absztrakt alakzatok. Színgazdag és telített festményeire jellemző a horrror vacui gondolatisága, azaz a képfelület expresszív erejű kitöltése. Végh Andrást az emberi motivációk, kapcsolatrendszerek dinamikája érdekli, amelyek valamiként mindig megjelennek vásznain. Fontos számára a lélek belső világa, igyekszik feltárni saját, és a körülötte élők létélményeit, hogy segítségükkel akár antropológiai folyamatokat is megismerjen. Szubjektív, intuitív mikrovilágából kiindulva makrokozmikus kontextusokat, utazásai során megismert történelmi-kulturális dimenziókat mutat be, ami mellett, sőt, időnként akár ennek ellenpontjaként, az élet komplexitásának bemutatásához, egyfajta feloldásként játékos motívumokat is használ. Szenvedélyes érzelmeit, megélt élményeit, expresszív módon fejezi ki a színek és a formák absztrakciója által. Alkotásaiban mindig elsődlegesek az élénk coloritok, amelyek a képek belső világát határozzák meg, hogy velük teremtsen harmóniát. A Faur Zsófi Galériában most látható Rajzás című kiállításán a számára oly fontos mediterrán világ életérzései tükröződnek. Benne a természethez és a humánus értékekhez vonzódó gondolatiság jelenik meg, ami az élet valóságát hétköznapi módon képezi le.
Fazakas Réka, művészeti író